Herfst in de USA dag 13: Arlington Cemetery

Na een kleine twee weken zit onze reis er op. Door de grote afwisseling moet ik zeggen dat het langer aanvoelt. Herfstbossen, bergen, kloven, bruggen, Halloween, countrymuziek, moonshine proeven, grote steden, drie nationale parken, meerdere staten en Washington, we zijn weer veel indrukken en ervaringen rijker.

Na een laatste ontbijt checkten we uit bij het hotel. Daarna hadden we nog even tijd om wat winkels in de buurt in te duiken. Ondanks dat de dollarkoers minder goed is dan een paar jaar geleden, zijn in Amerika veel spullen nog steeds goedkoper dan in Nederland.

We vlogen pas om half zeven in de avond. We hadden dus nog genoeg tijd om naar Arlington National Cemetery te gaan. Een militaire begraafplaats naast de stad Washington. Een rustplaats voor meer dan 400.000 soldaten, veteranen en eventueel vrouw en kinderen. Ook President Kennedy ligt op Arlington begraven. Het eren van soldaten en veteranen staat in Amerika hoog in het vaandel. De rijen grafstenen staan smetteloos achter elkaar over de glooiende heuvels. Toen we aan kwamen rijden bij de begraafplaats waren we verbaast dat er ook een dienst gaande was. We vroegen ons af of we hierdoor de begraafplaats wel mochten bezoeken. We wisten echter niet dat er per week zo’n 160 diensten op de begraafplaats plaatsvinden. Dus het zou eerder bijzonder zijn als er geen dienst is. Alleen op zondag zijn er geen begrafenissen. Bij elke dienst speelde een man de Last Post en dit was dan ook meerdere keren te horen toen wij er waren.

Onderweg naar het vliegveld gingen we nog even een brug over zodat we kort Maryland inreden. Daarmee hebben we deze reis maar liefst zeven staten bezocht. Toegegeven: Ohio reden we slechts tien minuten in en in Maryland hebben we de auto niet eens stilgezet, maar we kunnen ze toch echt van het lijstje afvinken 😊.

[Google_Maps_WD id=”57″]

Eén antwoord op “Herfst in de USA dag 13: Arlington Cemetery”

1. Jullie hebben er wel echt alles uitgehaald deze reis hè, toch nog even gauw een extra staat aan je lijst toegevoegd 😉.
    Het zit er weer op, we zullen de verslagen weer even moeten missen maar zijn blij dat jullie weer dicht in de buurt zijn!