Herfst in de USA dag 12: Cultuur snuiven in Washington

Hoewel er al anderhalve dag Washington op zat, waren we nog niet bij het Lincoln Memorial geweest. Een echte must-do en misschien wel de grootste hotspot van de stad. We begonnen de dag daarom met een bezoek aan deze gedenkplaats ter ere van president Abraham Lincoln.

Het gebouw heeft het voorkomen van een grote Griekse tempel. Via imposante marmeren trappen loop je naar binnen en kom je terecht op de plek waar ‘Abe’ in zijn stoel zit en Washington overziet.

Na het Lincoln Memorial gingen we op museumbezoek. Het bijzondere van Washington is dat er in het centrum meerdere grote musea staan die je gratis kan bezoeken. We begonnen met National Museum of American History, dat gaat over de geschiedenis van de Verenigde Staten en deden daarna het National Air and Space Museum aan. Hoewel de musea vooral op kinderen zijn gericht, was het zeker wel een bezoekje waard. De objecten in de musea zijn vaak op ware grootte omdat de musea over enorme ruimten beschikken. Hebben we toch weer wat cultuur gesnoven.

Tussen de musea door bezochten we de Starbucks bij het Trump Hotel waar we gisteren ook al waren. Niet dat we het Trump Hotel zo graag bezoeken, maar gezien de wijdte van straten van Washington zijn andere Starbucks-vestigingen gewoon te ver. Na weer een overheerlijke Salted Caramel Mocha Frappuccino® te hebben gedronken, merkten we op dat het ook mogelijk was om naar de top van het gebouw te gaan.

Het gebouw, een voormalig kantoor van de posterij, is namelijk niet alleen een Trump-hotel, maar ook voor een deel eigendom van de National Park Service. Met een lift wordt je naar boven gebracht en heb je door de ramen uitzicht op de rijke stinkerds die in de lobby van het hotel hun zaken aan het doen zijn. Op het dak hadden we wederom uitzicht op alle bezienswaardigheden van Washington. Ook zagen we het vliegveld  ‘Reagan National Airport’ goed liggen. Leuk om te zien hoe dit vliegveld als een geoliede machine steeds één vliegtuig laat landen en er vervolgens één laat opstijgen. De vliegtuigen die landen, vliegen allemaal via dezelfde S-bocht om de stad heen naar de landingsbaan.

We sloten de laatste dag af met een etentje in een drukke, gezellige pub waar ze lekkere hamburgers hadden. De bediening verontschuldigde zich regelmatig omdat we wat langer op alles moesten wachten. Maar wij vonden dat juist helemaal niet erg. In Amerika moet eten altijd heel snel op tafel en ook het bonnetje krijg je al als je je laatste happen nog naar binnen werkt. Hier konden we eindelijk even rustig natafelen. We namen nog een drankje en daarna stapten we metro in.

[Google_Maps_WD id=”56″]

Eén antwoord op “Herfst in de USA dag 12: Cultuur snuiven in Washington”

1. Weer veel gezien vandaag! Zoals je schrijft was het echt cultuur snuiven en heb je veel van Washington kunnen zien. Leuke foto’s!!