Hawaii dag 8: Stuntman Max

Vanmorgen waren we weer vroeg uit de veren. Het uitslapen wil nog steeds niet echt lukken. Maar dan heb je wel lekker wat aan je dag zammazegge. Dus iets eerder dan de uitchecktijd gepakt en bezakt vertrokken. We konden pas halverwege de middag inchecken in het motel in Lihue dus reden we met alle koffers en tassen in de trunk naar Shipwrecks Beach.

Eigenlijk wilden we een secret beach opzoeken maar dan moesten we een eind hiken en de auto op een verlaten plek achterlaten. En met al die waardevolle spullen in de auto ben je toch liever in een drukkere plek met wat sociale controle. Toch bleek Shipwrecks Beach was ook leuk. De golven waren megahoog en je werd dikwijls echt omver gegooid daardoor. Ook was er aan het eind van het strand een rots van 13 meter meter hoog. Max had al gelezen dat er wel eens mensen vanaf sprongen en onze daredevil wilde dat eigenlijk ook wel proberen. Toen er vier mensen hem voor waren geweest durfde Max het ook aan. Met knikkende knieën liep hij naar het puntje van de rots. En ik keek toe met toch ook wel de kriebels in mijn buik. Vele andere strandgangers keken ook toe want het was echt niet zo dat er de hele dag mensen vanaf sprongen. Achter me hoorde ik: “Look at that guy over there.” En ik dacht: “Yep that’s my man!” De sprong ging gelukkig goed en Max kwam heelhuids uit de golven.

Stuntman Max

Toen hij z’n actioncamfilmpje bekeek wilde hij eigenlijk nog een keer omdat het niet naar z’n zin was. Maar zulke dingen moet je gewoon geen tweede keer willen doen. Dus nam hij genoegen met de foto’s die ik had genomen vanaf het strand. Wat overigens ook opvalt in Hawaii is mijn bikinibroekje. Want ik ben met mijn normale broekje toch echt in de minderheid. Het lijkt hier Brazilië wel. Bijna iedereen draagt een string op het strand. Zo preuts zijn ze hier niet. Vorig jaar zagen we het in Miami al wel. Maar Hawaii spant echt de kroon. Weer een tintje bruiner gingen we richting ons hotel. Het is een schone kamer maar behoorlijk verouderd en we missen wel een balkonnetje. Maar het is maar voor een kort nachtje en is het dicht bij het vliegveld. We aten een patatje de Mc Donalds die meer weg had van de Crusty Crab van Spongebob met de Hawaiiaanse muziek tijdens ons eten. Vanavond vroeg ons mandje in want morgen om 8.35 uur vertrekt ons vliegtuig naar Oahu met Hawaiian Airlines.

Lees verder: Hawaii dag 9: Pearl Harbor

[Google_Maps_WD id=37 map=12]

Eén antwoord op “Hawaii dag 8: Stuntman Max”